8. 11. 2008
Jakmile jste se rozhodli pro koupi ojetého vozu, máte za sebou první krok. Nyní je na řadě klíčová volba prodejce. Zjistěte výhody i negativa, která skýtají soukromí prodejci, autobazary či značkové prodejny a vyberte tu nejlepší alternativu právě pro vás.
Vzhledem k tomu, že auto si většina z nás pořizuje pouze několikrát za život, není se co divit, že většina kupujících je zmatena kvůli množství prodejců ojetých vozů. Nejenže je trh přesycen mnoha firmami, ještě k tomu se nám nabízí několik odlišných možností. Neinformovaný zákazník se proto snadno může rozhodnout špatně a svěřit své peníze nedůvěryhodné firmě či zaplatit zbytečně mnoho peněz za vůz, který by jinde pořídil i o desítky tisíc levněji.
Značkoví prodejci se prodraží, ale vyplatí
První možností je nákup ojetého vozu u značkových prodejců. Tento způsob bývá považován za nejbezpečnější hned z několika důvodů. Auta, která můžete takto zakoupit, byla často prodána právě prodejcem, který je nyní nabízí vám. Z tohoto důvodu je měl zpravidla na očích, staral se o ně a tudíž má dobrý přehled o jejich stavu. Další nespornou výhodou je i to, že značkoví prodejci bazírují na svém dobrém jméně. Na rozdíl od menších společností můžete počítat s tím, že se vám nebudou snažit prodat automobil se skrytou vadou. Výdělek několika tisíc pro ně totiž rozhodně není rentabilní v porovnání se ztrátou důvěryhodnosti v očích zákazníků.
Specializovaný prodejce se také téměř vždy postará o řádnou prohlídku vozu a zajistí případnou výměnu poškozených dílů za nové a originální. Odbornou péči nicméně vyvažuje vyšší cena vozu, která může být dražší i o desítky procent v porovnání s klasickými autobazary. Ke ztrátě jistot navíc může dojít v případě, že ve značkové prodejně plánujete zakoupit vůz jiné značky než na jakou se prodejce specializuje. V tomto případě se totiž může jednat o komisní prodej, na který nebývají poskytovány stejné záruky jako v případě značkového vozu.
Nenaleťte soukromému prodejci
Noviny, časopisy i internet, tam všude naleznete stovky a tisíce inzerátů nabízejících ojetá auta za výhodné ceny. Nejčastějším důvodem, proč se lidé uchylují k tomuto typu pořízení vozidla, je bezesporu představa ušetřených peněz. Vzhledem k tomu, že obchod probíhá jen mezi prodávajícím a kupujícím, není třeba navyšovat cenu o provizi zprostředkovateli. Právě nepřítomnost třetí osoby, se ale velice snadno může stát kamenem úrazu.
Nejen člověk, pro kterého je technická stránka vozu španělskou vesnicí, by si měl k obhlídce vozu přizvat automechanika. Pohled dalšího člověka vám pomůže racionálně se rozhodnout. To, že obchod proběhne bez zprostředkovatele, vás nicméně staví do nepříjemné pozice i z bezpečnostních důvodů. Seriózní prodejci aut si vždy prověřují původ vozidel, které nabízejí k prodeji, aby se vyhnuly případnému faux pas. U nákupu vozu od soukromého prodejce se musíte o ověření faktů postarat sami. Pokud se pro tento typ nákupu přeci jen rozhodnete, mělo by se pro vás stát pravidlem to, že auto necháte prohlédnout v autorizovaném servisu.
Autobazary – zlatá střední cesta
Zlatou střední cestu při nákupu ojetých vozidel představují autobazary. Na našem trhu působí celá řada společností, která poskytuje bezpočet automobilů. Z pohodlí svého domova můžete díky fotogaleriím získat přehled o cenách vozů a vyhlédnout si ten pravý. Až se vydáte na průzkum přímo do autobazaru, měla by vám být umožněna prohlídka vozu za pomoci zvedáku. Pokud ale prodejce nedisponuje příslušným zařízením, požádejte o odvezení vozu do specializovaného servisu.
Kromě většího pocitu jistoty by měl zákazník získat při nákupu v autobazaru také možnost reklamace. Pozor si ale musíte dát na to, aby autobazar nebyl pouhým zprostředkovatelem prodeje, v tom případě by se totiž mohlo stát, že byste byli odkázáni na řešení sporných věcí s původním majitelem vozu, se kterým jste se doposud nesetkali a nemáte tušení o tom, s kým budete nuceni jednat.
Autor: Zuzana Kroupová
Proč vznikly tyto stránky?
Prodejem nemovitostí se zabývám již přes 10
let a mám za sebou stovky zobchodovaných
nemovitostí, ale také jsem při své práci setkala s
majiteli a jejich příběhy, kteří sami sebe, špatně
nastavenou strategií, prezentací, nebo komunikací
při prodeji ,,okradli", o desítky, či stovky tisíc!
Skvěle zvládnutá prezentace nemovitosti, vám v
dnešní době ,,webové" může u prodeje slušně
vydělat, na druhou stranu ,,odfláknutá" slušně
prodělat ...
A jak tedy na to, aby jste byli mezi těmi, kteří při
prodeji dosáhnou nejvyššího možného zisku??
Všechny důležité body jak na to, popisuji ve svém
e-booku, který si zde můžete stáhnout zcela
zdarma!
Věřím, že vám tyto informace při prodeji pomohou
a zvolíte si tu správnou cestu, která vás nepřipraví
o desítky, či stovky tisíc.
Zajímá Vás cokoliv dalšího, potřebujete zdarma
například určit kupní cenu vaší nemovitosti?
Neváhejte mě kontaktovat na níže uvedeném
e-mailu, případně telefonním čísle.
Ráda Vám odpovím na jakýkoliv dotaz, týkající se
prodeje nemovitosti, ať už se jedná o tipy pro
přípravu nemovitosti před focením, nastavení
strategie prodeje, nebo právní radu.
Jsem vám k dispozici jak na uvedeném telefonu, e-mailu,
mohu také za Vámi přijet, případně můžeme základní
informace a dotazy probrat při konferenčním hovoru.
Těším se na vaše dotazy, případně na naši spolupráci.