24. 3. 2021
Možná už patříte mezi zkušené investory a nebo máte s investicemi nějaké zkušenosti. Možná ale teprve přemýšlíte, jestli už není ten správný čas se porozhlédnout po akciích, podílových fondech a dalších investičních příležitostech. Ale stále vás něco brzdí.
Pojďte zjistit, jakým způsobem správné načasování a také emocionální přístup ovlivňují výnosy z investic. Třeba vás to ani nikdy nenapadlo, ale oba faktory mohou být stěžejní pro váš úspěch. Nebo naopak neúspěch.
Když trhy rostou nebo padají
Většina z nás má tendenci investovat v době, kdy trhy rostou. Vypadá to, že je to dobrý nápad, když se vše zvedá. Podvědomě, právě na té emocionální úrovni, máme totiž pocit, že když se hladina zvedá a „lodě jsou nahoře“, je nejlepší čas pro investici. A taky, že je to finančně nejbezpečnější. Jenže právě v tu dobu bývají taky ceny akcií a dalších investičních produktů nejvyšší.
A navíc po růstu téměř vždy následuje i propad. Někdy rychlý a strmý, jindy pozvolný a dlouhodobý. V takových chvílích velká část menších investorů zpanikaří a začne rychle prodávat. Tohle chování je zcela přirozené, ale u investování se rozhodně nevyplácí.
Je totiž úplně běžné, že trhy mění směr a někdy se skutečně chovají jako lodě. V případě velkých výkyvů jsou jako lodě na rozbouřeném moři. Právě tehdy se na investičních trzích nejvíc kupuje a také, a to především, prodává. Jenže prodávat svoje investiční portfolio, když jsou „lodě dole”, není nejlepší řešení. Spíš naopak - vhodnější je nakupování.
Má smysl si investování načasovat?
Ano i ne. Pokud dáte na svoje strachy a budete se řídit emocemi a výkyvy trhu, je pravděpodobné, že budete nakupovat a prodávat ve špatný čas a rozhodně se finanční úspěch nedostaví. Samozřejmě se najdou i takoví, kteří nákup a prodej i v turbulentních časech zvládnou přes případné nepříjemné emoce nebo velké nadšení na jedničku a vydělají slušné peníze. Ale takových je většinou jen pár.
Z dlouhodobého hlediska totiž tato strategie většinou nefunguje. Lepší je si rozplánovat investice v určitém časovém horizontu a pravidelně investovat. Bez emocí a velkého přihlížení k výkyvům trhu.
Pravidelné investování bývá obvykle nejvhodnějším řešením
Pokud si vyberete investování podle předem nastaveného plánu, promyslete si nejprve už zmíněný časový horizont pro své investice i svůj investiční cíl. A pak se svého plánu držte. Vyhnete se tak chybně načasovaným investicím nebo vyrovnáte “chyby” z těch jednorázových nebo “nepovedených”.
Samozřejmě to neznamená, že vždy budete v plusu, ale při pravidelných vkladech máte z dlouhodobého hlediska větší šanci získat kladné výnosy než při nárazových investicích podle pohybů na trhu.
Základní investiční rada proto zní: „Buďte trpěliví. A při investování se nerozhodujte jen na základě aktuálních výkyvů trhu, ale na základě svého investičního cíle.“ A pokud vůbec nevíte, jak si ho stanovit a kde vlastně začít, ozvěte se mi. Podíváme se na vaše možnosti a plán pravidelného investování spolu.
Autor: Zuzana Kroupová
Proč vznikly tyto stránky?
Prodejem nemovitostí se zabývám již přes 10
let a mám za sebou stovky zobchodovaných
nemovitostí, ale také jsem při své práci setkala s
majiteli a jejich příběhy, kteří sami sebe, špatně
nastavenou strategií, prezentací, nebo komunikací
při prodeji ,,okradli", o desítky, či stovky tisíc!
Skvěle zvládnutá prezentace nemovitosti, vám v
dnešní době ,,webové" může u prodeje slušně
vydělat, na druhou stranu ,,odfláknutá" slušně
prodělat ...
A jak tedy na to, aby jste byli mezi těmi, kteří při
prodeji dosáhnou nejvyššího možného zisku??
Všechny důležité body jak na to, popisuji ve svém
e-booku, který si zde můžete stáhnout zcela
zdarma!
Věřím, že vám tyto informace při prodeji pomohou
a zvolíte si tu správnou cestu, která vás nepřipraví
o desítky, či stovky tisíc.
Zajímá Vás cokoliv dalšího, potřebujete zdarma
například určit kupní cenu vaší nemovitosti?
Neváhejte mě kontaktovat na níže uvedeném
e-mailu, případně telefonním čísle.
Ráda Vám odpovím na jakýkoliv dotaz, týkající se
prodeje nemovitosti, ať už se jedná o tipy pro
přípravu nemovitosti před focením, nastavení
strategie prodeje, nebo právní radu.
Jsem vám k dispozici jak na uvedeném telefonu, e-mailu,
mohu také za Vámi přijet, případně můžeme základní
informace a dotazy probrat při konferenčním hovoru.
Těším se na vaše dotazy, případně na naši spolupráci.