11. 7. 2016
21. století je plné inovací a bankovní systém nemůže zůstat pozadu. V příštích dvou letech budou mít banky pořádně na pilno. Nová direktiva Evropské unie pod názvem PSD2 začne platit už 13. ledna 2018. Směrnice reaguje na moderní technologie a jejich vývoj. Zavádí dvě novinky v podobě platební iniciace a služby informování o účtech.
Budeme moci zadávat instrukce bankám prostřednictvím internetového rozhraní někoho jiného a nebudeme k tomu potřebovat ani svou platební kartu. Jednorázové příkazy ano, ale trvalé příkazy a inkasa už ne. Klienti a třetí strany v podobě integrátorů platebního styku budou mít pomocí jedné aplikace přehled o pohybech i zůstatcích na veškerých svých účtech u různých bank. Tím budeme mít možnost lepšího srovnání produktů jednotlivých institucí.
Zvýšení konkurence
Banky budou pod drobnohledem. Pustí do svých řad osoby s potřebnou licencí. Směrnice skýtá velkou příležitost pro FinTech platformy poskytující za pomocí nejmodernějších technologií finanční služby. Bude to jednoduché, flexibilní a intuitivní při ovládání. Platformy budou rychlejší, protože nebudou omezené regulatorními opatřeními bankovního trhu.
Některé z bank zaplatí podílem na trhu a ty, které přípravu nestihnou, pravděpodobně ukončí svou činnost. Jde ale i o novou příležitost. PSD2 umožní oběma stranám, tedy bankám a klientům, využít nové synergie s třetími stranami. Přijdou nové služby, mobilní a webové aplikace, které přinesou rychlé platby a další výhody.
Nyní to pro banky znamená přestavění webů a šablon, vysoké náklady, ale také ošetření rizik. Mezi zmíněná rizika, která je třeba ošetřit, patří bezpečnost platebních transakcí, zajištění ochrany spotřebitele i osobních údajů, odpovědnost za nesprávně provedené a neautorizované transakce, uchování bankovního tajemství, ale i nastavení podmínek pro hospodářskou soutěž mezi jednotlivými poskytovateli platebních služeb. Sníží se tím také riziko úniku osobních dat klientů a podvodů.
Stávající a nová směrnice
Cílem nové směrnice je náhrada stávající směrnice o platebních službách z roku 2007. Evropská komise tak reaguje na rychlý vývoj v oblasti digitalizace bankovních služeb. Nově vzniklé služby jsou třeba velmi podobné jako systém PayPal, PaySec nebo třeba PayU a další typy plateb. Ty vám umožní placení i v okamžiku, když nakupujete produkt či službu a nechcete na internet zadat údaje o své platební kartě.
Pokud bude iniciovat platbu pro klienta třetí strana, i tak bude mít primárně klient svoji smlouvu či dohodu s tímto poskytovatelem. Banka bude svého klienta informovat stejně jako v současnosti o pohybu na jeho účtu výpisem.
Instituce se jménem European Banking Authority určí základní pravidla hry pro banky i třetí strany. Diskuze jsou kolem celé situace opravdu bouřlivé. Jak bude vlastní směrnice o platebních službách nakonec implementována do českého práva, se ještě přesně neví. Mnoho věcí není ještě známo ani centrální bance nebo Ministerstvu financí.
Autor: Zuzana Kroupová
Proč vznikly tyto stránky?
Prodejem nemovitostí se zabývám již přes 10
let a mám za sebou stovky zobchodovaných
nemovitostí, ale také jsem při své práci setkala s
majiteli a jejich příběhy, kteří sami sebe, špatně
nastavenou strategií, prezentací, nebo komunikací
při prodeji ,,okradli", o desítky, či stovky tisíc!
Skvěle zvládnutá prezentace nemovitosti, vám v
dnešní době ,,webové" může u prodeje slušně
vydělat, na druhou stranu ,,odfláknutá" slušně
prodělat ...
A jak tedy na to, aby jste byli mezi těmi, kteří při
prodeji dosáhnou nejvyššího možného zisku??
Všechny důležité body jak na to, popisuji ve svém
e-booku, který si zde můžete stáhnout zcela
zdarma!
Věřím, že vám tyto informace při prodeji pomohou
a zvolíte si tu správnou cestu, která vás nepřipraví
o desítky, či stovky tisíc.
Zajímá Vás cokoliv dalšího, potřebujete zdarma
například určit kupní cenu vaší nemovitosti?
Neváhejte mě kontaktovat na níže uvedeném
e-mailu, případně telefonním čísle.
Ráda Vám odpovím na jakýkoliv dotaz, týkající se
prodeje nemovitosti, ať už se jedná o tipy pro
přípravu nemovitosti před focením, nastavení
strategie prodeje, nebo právní radu.
Jsem vám k dispozici jak na uvedeném telefonu, e-mailu,
mohu také za Vámi přijet, případně můžeme základní
informace a dotazy probrat při konferenčním hovoru.
Těším se na vaše dotazy, případně na naši spolupráci.